петък, 13 януари 2017 г.

Избягалото творческо вдъхновение


     Лесно им е на преписвачите. Лесно е дори на тия които умеят без особени скрупули да задигат думи, изречения, строфи... Но да се опиташ да създадеш, да родиш с ум нещо горещо, е особено трудно без вдъхновение.

    Ето че днес и моето явно е избягало нейде далеч. Чудя се, дали не се е скрило заради особените минусови температури превзели без милост страната. Или пък може би се скатава някъде на завет, трака безпомощно зъби и чака своя спасител в мое лице.

   Минават ми мисли, че е настинало, грипаво като мен. Киха откровено срещу всеки, заразява.... Да но, уви избягва да се открои добродушно и в моята изстрадала в безпомощност глава. Вярно понякога се опитва съвсем бегло сякаш е останало съвсем без сили да проблесне и пусне една две искри. Тъкмо да пламне буен огън, и да се разрази творческа буря, щом прибързано хвана перото вдъхновението се изпарява в неизвестна посока. Ако знаех къде се таи, щях да го пипна и за да не бяга повече от мен успешно ще го озаптя направо върху празния лист пред мене.

  Заел готовност стискам перото и скърцам с него, и със зъби правя драскулки, и рисувам звездички върху хартията.

  Хайде бе! Чак почвам да се моля на вдъхновението. Бъди така добро и отмести погледа си върху безпомощните , изтерзани мои, нервни мисли! Поеми ги, успокой ги, дай им нещо!Накарай ме да се разплача от екстаз! Че нали и за това пиша. Не за да изкарам пари и слава. Просто обичам екстаза, да потече от ръката в ръкава! Уви! Явно метереологичните условия не позволяват на вдъхновението да изпъкне и ме развесели. Поне за малко, за миг някакъв си... Не! Замръзнало нейде под преспите, чака пролетта.

Ами аз? Моето добро настроение?

Съвсем ядосан натискам грубо перото върху листа с драскулки и звездички, и там за моя изненада се явиха откровени, само няколко думи:

-Не се измъчвай! Вземи си книга! Чети и набирай емоции! Когато узрееш, аз вдъхновението честно обещавам, ще бъда отново при теб!

Виж ти! Било лесно! Прекалено! Пък аз се трепя с разни безсмислени драскулки. Окрилен успокоен, грабвам първия спрял погледът ми роман касаещ днешните болни човешки взаимоотношения и почвам гладен да се храня с думи. Ясно ми е, че когато се заситя вдъхновението като нищо ще кацне само като гълъб на рамото ми, и ще задейства ръждясалата моя ръка. Тя благоговейно ще грабне перото и безшумно ще зарадва с нови чувства прониквайки право в душата ми.
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар