неделя, 24 декември 2023 г.

Мисленка

                                                                                                                 





                                                                   Мисленка

        Мъж и жена, семейство са в очакване на Коледа:

         Какво ще кажеш мила докато чакаме коледния дух да играем на Мисленка. Например, кажи ми какво мисля в този момент?

         Сещам се, скъпи. Зная, че мислиш за мен. Какво ще го коментираме? -усмихва се съпругата.

         Не позна, мила. Мислех си, че ти точно сега си се сетила, че имаш мъж до теб.

         Може и така да е… но виж скъпи, дай аз да опитам. И така кажи ми точно какво си мисля в момента?

          Лесно е, мила. Мислиш да изпразниш банковата ми сметка -засмива се съпругът.

         Много смешно, скъпи. Но изобщо не позна. Просто си мислех дали си ми купил коледен подарък.

         Ами, коледните подаръци не ги ли разнася дядо Коледа, мила?

         Добре де! Така е! Но все пак кажи ми ти какво си пожела от добрия старец, ти скъпи?

         Кратко и ясно. Разбира се, че си пожелах Снежанка за компания, но без добрия за децата старец.

         Хм! -ядосва се милата. – Виж няма защо да се заяждаме преди Коледа. Кажи ми ти какво си мислиш в точно този момент?

         Дали ще ми пусне или няма да ми пусне… - засмива се мъжът.

         Кой? – настръхва милата, готова да удуши на мига съпруга си, който се подсмихва отстрани ни лук ял, ни чесън мирисал.

         Ясно е кой, мила. Това е шефът, който очаквам да ме зарадва с коледен бонус.

         Пък аз си помислих…! -ръмжи тихо съпругата, докато мисли какво да каже.

         Какво си помисли, мила?

         Че, пак се сещаш за младата комшийка отсреща, на която си винаги готов да помогнеш.

         Е, мисля разбира се. Изглежда толкова самотна, горката. – хили се с очи, съпругът, докато гласът му тихо писука пред милата.

         А, призна ли си негоднико! – вика изнервена донякъде, милата.

Мъжът ѝ присвива очи и за да не дразни атмосферата с грубия си глас, казва тихичко:

         Това пък, защо? Просто си мислех, че дядо Коледа може да ѝ изпрати Елф, който да я обича.

         Нима! И Ти ли ще си тоя, Елф, негоднико?

         Не. Защо си го мислиш? Нали имам теб, мила. Просто се сетих за самотния комшия дето живее от другата страна на улицата, и идва понякога у нас да иска от теб, сол, захар, малко олио и може би още нещо!?

         Хайде, хайде, скъпи! Сега ще се и ревнуваме.

         Ти започна първа, мила.

         А ти не беше ли, първият, който измисли тази тъпа Мисленка?

         Добре, де няма да се караме, нито пък ревнуваме. От толкова мислене, мила взех да огладнявам…

         Сармите са готови, питката с късмети за Бъдни вечер, също, скъпи. Може и да седнем на масата най- после при меда, орехите и червеното вино.

         А, коледния дух, мила?

         Утре ще видим на заранта, кой какви ги е надробил, скъпи. За някой Снежанка, за друг може би, златен пръстен…

         Да, ще видим чие разочарование ще бъде по-голямо. Моето или твоето, мила! Все пак, наздраве с виното, което съм купил за празничната Бъдни вечер.

Да сме живи, здрави, весели и да умеем да се забавляваме. Защото ако го нямаше мисленето, нямаше и да има коледни подаръци, детски усмивки, любовни погледи и разбира се щастливи дядо и баба!

В.Софин 24.12.2023 год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар