понеделник, 23 декември 2019 г.

Следващият, моля!


                                                                     
        Хубаво нещо са мечтите... Понякога са недостижими, но ако човек се напъне, може и да падне звезда от небето и за него.
Киркор отдавна мечтаеше за интервю като големите... Ония дето всеки познава поне от телевизора. Знаеше, дори подозираше, че мечтата му е отдавна умряла още преди да цъфне и завърже плод, но след като видя обявата в местен вестник, който приканваше безработни на интервю за работа, не издържа и се приготви. Светлините на прожекторите го очакваха с нетърпение. Нямаше защо, да се противопоставя на съдбата. И така:
   Нашият герой Киркор, мъж на около четиридесет години, леко оплешивял, мачкаше смутено каскета в ръцете си, сякаш искаше да изстиска от него вдъхновение. Застанал пред кабинета чакаше притеснен повикването. И то не закъсня. Ушите му истински, чувствителни сензори, уловиха безстрашно във въздуха заповедните думи от кабинета  на провеждащия интервюто, началник:
-Следващият, моля!
Киркор почти уплашено надниква вътре и чува:
-Какво се мотаете! Нямам цял ден за да се занимавам с вас... Влизайте и си кажете името.
Намерил в себе си нужния кураж Киркор, който все още мачкаше с усилие потен каскета си се вмъква и поздравява:
-Добър ден, господине!
-Добър ден! Името ви!
-Личното, бащиното или фамилното, господине?
-И трите!
-Киркор Гарабедов Вутев!
-Моля?! Вие подигравате ли се?
-Не. Ето вижте! –протяга към провеждащия интервюто, лична карта за проверка, Киркор.
-Хм! Добре. На колко години сте?
-Ами да видим... Това не го ли пише в личната ми карта?!
-Вие не знаете годините си?! А може би и кога сте роден?
-Моля ви се! Преди седмица навърших четиридесет лазарника...
-Хм! Умеете ли да изслушвате?
-Жените? Да, разбира се... Стига да не искат от мен прекалено много...
-Моля?
-Пари! За пари става дума, нали?
-Не, Киркоре... Става дума за вашата работа. Все пак кажете ми! Комуникативен ли сте?
-Моля?
-Умеете ли да работите в екип?
-Ако ми дадете, разбира се...
-Моля?!
-За дрехи става дума, нали?
-Не за колегите ви...
-И какво за тях?
-Можете ли да работите заедно като си помагате при нужда?
-А бе! Мога! Ама те да не са малки деца, че да им помагам?!
-Хм! Имате ли книжка?
-Да. Ето погледнете малка, но много ценна за мен. Съдържа басните на Лафонтен... –отговоря смело Киркор и дори намира сили да се усмихне, докато слуша поредното неразбрано:
-Моля?
-Казах, басните на Лафонтен... – чуди се и Киркор.
-Аз ви питах за шофьорска книжка...
-Имам, но не я нося в себе си.
-Защо? Пеш ли пристигнахте дотук?
-Не с трамвая. Все пак, когато съм на интервю, а то не е всеки ден, се усещам прекалено нервен за да шофирам!...
-Хм! Женен ли сте?
-Може би!...
-Какво означава това?
-Че сте, прекалено любопитен, господине.
-Но това е във връзка с вашата работа...
-Ами тогава съм женен.
-А, имате ли деца?
-А, вие?
-Тука аз задавам въпросите, а вие само отговаряте! –загубва търпение, провеждащия интервюто.
-Да не би, това да е пак във връзка с бъдещата ми работа? –задава въпрос без компромис в действията си, Киркор. Това изкарва из нерви изпитващият:
-Ето пак! Нали ви казах...
Киркор го прекъсва:
-Да. Да, чух добре. Тук вие задавате въпросите, аз отговарям. И това, е да кажем... имам май две... Тогава?
-Хм! Имате или нямате деца?
-Имам едно, ама жената не знае за него... –откровеничи, Киркор.
-Моля?!
-С една комшийка, господине... Нали знаете как стават понякога работите? Човек отива за чаша захар и се сдобива с отроче...
Търпението на изпитващия леко се разклаща. Изнервен донякъде, възкликва:
-Добре, де!... Не съм ви искал тука да ми разправяте за семейните си проблеми...
-Но, нали вие попитахте?! –учудва се, Киркор.
-Хм! Отговаряйте на въпросите ми само с „да“ или „не“. Ясен ли съм?
-Да!
-Пушите ли?
-Зависи, кой черпи?!
-Това, да ли трябва да означава?!
-Да, понякога!
-Хм! Избухвате ли?
-Не съм гърмял скоро...
-Дали сте нервен, ви питах?!
-А, не прекалено спокоен съм. Но само докато не дръпна две ракии у кръчмата. Тогава ставам скандалджия...
-Хм! Май става излишен следващият ми въпрос, но все пак... Пиете ли?
-Каните ли ме или проверявате, господине?!
-Хм! Само „да“ или „не“, предупредих ви... –изгубва нерви изпитващия, но това не пречи на Киркор да отговори:
-Да! Но все пак всичко зависи от пиенето, алкохолните градуси, количеството...
-Млък!!!
-Да! Извинете, но ми е много напрегнато. Не всеки ден, се явявам на интервю. –обяснява невъзмутим положението, Киркор.
-Хм! Готов ли сте да работите извънредно, ако това се наложи понякога?
-Зависи... Пардон, господине... Може би да, ако ми платите двойно....
-Или нищо! –кипи вътрешно изпитващият и чува  дразнещият го вече киркоров глас, който се изпъчва, възмутен:
-Ама как така?!
-Не случайно ви питах, дали сте женен и имате ли деца... На фирмата и трябва човек, комуникативен, който да дава всичко от себе си... Ако се трудите, Киркор, ще получите, ако не, мястото ви просто не е тук!... Струва ми се, че не издържахте проверката...
-Проверка?!
-Интервюто за работа. –обяснява изпитващия на Киркор, който не губи настроение и казва с усмивка:
-Аз господине... Ще ме извините все пак!... Не съм дошъл да питам за работа, защото все пак такава имам... Дойдох за интервюто! За прожекторите, светлините и звездите... –унесе се Киркор, което ядоса изпитващият и той гракна немощно като гарван на когото са взели с хитрост, сиренцето:
-Вън!!!
Невъзмутим Киркор, намачкал с успех каскета си, го нахлупва и бързо с доволна усмивка се изнизва през вратата.
След глътка студена вода и малко водка за успокоение задаващият без компромис въпроси, намира сили да каже вече научената наизуст, реплика:
-Хм! Следващият, моля!
В.Софин  


-

Няма коментари:

Публикуване на коментар