събота, 26 юни 2021 г.

Стъпките...

                                                                                        






                                                               Стъпките

       Изгубих се. Няма надежда. Пустинен бряг. Самотно море лишено от крясъка на чайки. Вървя по пясък, който изглежда девствен. Морето шепне в ушите ми приказка. Вятърът незнайно откъде носи спомени. Слънцето уморено наднича с любопитните си очи от синьото небе. Спирам озадачен пред нечии оставени стъпки в пясъка на плажа. Излизат от морето, пресичат пустошта и се гмуркат в неизвестното. Гмуркам се и аз изгубил път и посока. Влизам в стъпките. Чувствам ги особено близки. Усещам ги като помощ донесена от шепнещия вятър, откривател. Издухал ги е и направил видими за моите очи. Стъпвам в тях и се оглеждам за помощ. Нищо.

  Само морето говори с вълните. Вятърът шепне приказка в ушите. Слънцето блести в петите ми, а следите бягат пред мен.

 Преследвам ги. Мачкам ги в краката си, а зад мен остава единствено, моята диря. Усещам се като сянка способна да трие спомени. Стъпките пред мен малки на дете или на девойка. Моите прекалено големи затъват в следите и илюзията, че не съм сам изчезва. Провирам се между пясъчни дюни. Без път, но с посока към спомените. Натежават връщат времето на безгрижното детство и усмивките на мама и татко. Малки следи невидими почти, моите излизат от морето и се надбягват с чайките по пясъка. Отдалечават се от плажа към неизвестното.  Към моето бъдеще, което някъде там в пустошта очаква от мен да намеря отговор за живота, любовта и приятелството.

И сякаш времето, което разделя, но и събира; което трие, но и ражда спомени е тук наблизо, загнездено някъде в сърцето, което остава истинско и непроменено.

 Изстрел глухо тупване и край! Животът допреди миг жизнен вече е отминал. Споменът е останал. Но ще има ли път, и за следващия? Стъпки, които да следва към голямото неизвестно в живота, даващ много и отнемащ всичко, едновременно.

В.Софин  26.06.2021год. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар