сряда, 1 юни 2016 г.

Дирек или опора е жената?



    Двама спорели на чашка ракия в кръчмата. Тормозела  ги вечната тема за жената. Гунчо твърдял, че жената е опора на семейството, но опонента му Танчо мислел, че нежното чаровно създание, пърхащо примамливо с мигли, е само здрав дирек.
-Виж какво! –надигнал глас Гунчо след като смело поел глътка от фалшивата кръчмарска ракия и добил кураж да сподели въжделенията си:
-Жената е опора, защото готви, пере и поддържа дома чист!?
-Да бе! –оспорил твърдението веднага Танчо. –Каква опора може да е, когато сам готвя вкъщи, пера и почиствам....  дори на пазар ходя!?
-Това Танчо ми намирисва, че си под чехъл? –присмял му се Гунчо.
-Не, не съм!
-Какво тогава?
-Ами... Жена ми е много красива млада дама и не е свикнала още на труд... Пазя я да не се изцапа. Почива си и ме радва. Само когато съм пиян ме подпира да не падна. Грижи се за мен...
-Значи е опора? –подел с подигравателен глас Гунчо.
-Не! Подпора е! Дирек при това особено здрав! –изплюл яростно  думи Танчо, леко ядосан на приятеля си по-чашка.
-Щом се грижи за теб, друго не може да е? –настоял усмихнат Гунчо.
-Подпорка е! Иначе, вечер когато у кръчмата се напия и си тръгна за вкъщи, не само бутилката която нося ще счупя, но и главата си... –обяснил положението Танчо.
-Щастливец! –завидял му Гунчо. –А моята опора, като се прибера късно пиян готви...
-Какво толкова късно? –изумил се Танчо.
-Не! Опира в мен точилката и меси, меси, докато не я помоля да спре...
-Значи опора, а Гунчо? –засмял се Танчо, разбрал за какво става дума.
-Значи дирек! –отвърнал също усмихнат и Гунчо.
Изглежда жената е не само опора, но и здрав дирек, иначе като нищо да се е килнал необгрижван българският мъж.
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар