понеделник, 27 юни 2016 г.

Командировка в "Ди Ейч Ел Експрес" през 90-те години на 20-ти век



    -Вие двамата кои сте? – прозвуча зад нас с колегата ми Спас, любопитен глас на служител от „Ди Ейч Ел”. Погледна озадачен в нашите, две невзрачни мъжки физиономии, които бяха успели да нахълтат почти взлом в кабинет в който административният отдел вършеше прилежно работата си. Видът на човека който ни попита, просто говореше в лицата ни, че мястото ни, не е там, но внезапния отговор на колегата ми Спас го остави без думи.
-Ние ли?  Ние приятелю сме хората, които ще монтират на столовете Ви подлакътници, за да не изпаднете от тях по-време на дрямката, която неминуемо обхваща очите след обилен обяд!
   Преди изумен служителят да отвърне подобаващо и оспори нашето нахлуване в тяхната Светая Светих, Спас добави с усмивка.
-Хайде сега да Ви видя! Един по-един със столчетата след мен долу в салона, където ще извършим монтажа!
    След прозвучалата категорично заповед от колегата ми, служителите безропотно смъкнаха на указаното място столовете си.Единствено мрънкащия администратор, не издържа и попита:
-Ама ние, къде ще седнем? Прави ли ще стоим?
-Нищо няма да Ви стане, ако постоите малко прави! –отвърна невъзмутим колегата ми Спас и съвместно с моя милост,успяхме да преборим положението. Извършили монтажа си тръгваме доволни, но се оказа, че не можем да излезем от сградата. Вратата за навън се отваряше с бутон монтиран зад бюрото на секретарката, която точно в този момент липсваше.
-Спокойно! Ще овладея положението! –зарадва ме колегата  Спас и чевръсто седна от другата страна на бюрото на стола и започна да търси устройството за отваряне на вратата. Тъкмо бе успял да се справи с трудната за мен задача, когато секретарката внезапно се появи и кресна на висок глас възмутено:
-Може ли да ви попитам, какво по-дяволите правите на работното ми място?
-Ами...! Да видя, как е от другата страна! –отвърна непритеснен от нищо  колегата Спас и леко се изсули от станалия съвсем горещ стол на разярената от нахалството му секретарка и пое бавно в посока към отворената врата.
-Ама как може така? –почти проплака след нас ядно секретарката, докато ни изпращаше разгневено с очи хвърлящи мълнии.
-Може, може! Ние не сме длъжни да стоим затворени. Все пак сме родени свободни хора! –констатира Спас, засука черния си мустак и като кимна с една последна усмивка за сбогом към момичето, заедно с мен напусна куриерската фирма „Ди Ейч Ел Експрес България”.
В.СОФИН  

Няма коментари:

Публикуване на коментар