сряда, 25 ноември 2015 г.

Бобената чорбица



          Хората у нас, често се оплакват, че са намерили нещо нестандартно в супата си.  Вместо да се зарадват на необичайната находка, те реват срещу мухите вътре, гайките, болтчетата, шайбите и какво ли още не. Цялата тая „украса” на гозбата, благодарение на готвача, нашия   приятел, е уникална. Единствена по –рода си супата или чорбата е целяща да утоли вълчия ни глад, като обогати организма с  протеините от насекомите и желязото, което прави здравето крепко и животът дълголетен.
За съжаление, понякога готвачът  като всички разсеяни хора забравя да добави нещо в ястието, което ние гладни, бързаме с настървение да вкусим.
Когато веднъж на моя милост сервираха чорба и ми замириса на сварен боб, аз щастливо вдъхнах аромата на джоджен и други подправки, които сръчно плуваха вътре.  Като опитен металотърсач, с цел да не мъча повече нетърпеливата лъжица, я изпратих да търси и рови в чинията търсейки находки. След като се измори от извършения обиск, тя установи, че по-дъното на съда дремят оставени сами три бобени зърна и едно което бе наполовина. Уловени сръчно от металотърсача в ръката ми, потънаха в гладния мой стомах, който протестира от малкото количество. Опитах се да го зарадвам, като отново разрових и впуснах в приключение лъжицата, която с голям зор  успя да обърне с хастара чорбата. Уви отгоре плувнаха, едва няколко люспи от боб. Бях разочарован и дори обиден, че освен преобладаващия джоджен, и вода с пипер,и част от сварен домат, друго нямаше. Въздъхнах най-после примирен и точно тогава завидях на ония смели търсачи ровичкащи супите си, дето намираха по-нещо в чиниите . А аз, горкия нищо!  Липсваха пирони, нямаше мухи, гайки, и болтчета също не намерих. Само една гола оцветена в червено бобена водица.
Не посмях да я преглътна, защото после щеше да стане страшно. Коремът ми спокоен за момента, ще реши, че е време за бунт и с напън, ще се опита звучно да изкара „ветровете” взели място в червата ми.
За да не уплаша гостите с внезапна канонада, се отказах доброволно от това простичко удоволствие.
Накрая не ми стана ясно, кой кого е надхитрил: готвачът мен, като ме лиши от бобените зърна, или аз, който отказа да изпие ароматната бобена чорба, приготвена изцяло от подправки и вода.
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар