сряда, 27 декември 2017 г.

Блокираха ме!...

   -Татко блокираха ме!... Какво приказвам. Направо ме обискираха. Вчера бях на изпит. Теглих билет, отворих уста, започнах да приказвам и тъкмо да продължа да лея мислите си, професорът ме прекъсна с думите:
-Двойка!
-Ама аз...! –опитах се да кажа нещо, но напълно блокиран и обискиран от глава до пети и мозък, бях хвърлен в нищото. На „лешоядите“, колегите отвън дето ме захапаха с хилене и не престанаха, докато не побягнах вън, панически...
-И какво толкова, каза на професора, синко?
Ами казах... Споделих, да ми пише тройка! И тъкмо да продължа, държейки парите, които бутах в ръката му, той ревна, сякаш го бях уцелил в ахилесова пета:
-Вън говедо такова, Вън! Чакам те на поправителен!
И понеже го бе изплюл на висок тон, отвън „лешоядите“, колегите де, бяха чули...
Всички си мислеха, че не знам въпроса, паднал ми се от томболата разиграна от ръката на професора. Знаех го!
-Защо тогава, не приказва, а го ухажва с пари за тройка, синко?
-Исках за Коледа поне, да го видя щастлив. Жал ми беше за него. Просто жал. Жена му го напуснала, любовницата също. Наскоро му отнеха и книжката за колата. Бил пиян. Пък аз си го знам, като веселяк, просто. За беля, откраднаха и колелото му с което бе почнал да идва в  университета... Просто исках, мечтаех за Коледа да сътворя чудо...! А виж какво се получи! Блокираха ме... Мен, този който даваше съвети на колегите, които на изпита се смяха... „Лешояди“ завистливи! Всички с тройки, само аз, двойка... И това, ако не е чудо... татко, здраве му кажи!
-Не знам за здравето, но за Коледа оставаш без подарък!
-Ама аз от чувства...
-Е и аз, синко от чувства, го правя към теб! Все пак утре е Коледа нали? Стават чудеса!
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар