вторник, 4 април 2023 г.

Вие сте луд

                                                                 





                                                                             Вие сте луд

   Обзет от съмнение, реших да изкажа мнение пред един приятел:

–Е, не са прави… веднъж може, но два пъти, не…

         За какво става дума? -неразбиращ за какво говоря, ме гледа в очите приятеля и примигва.

         Ами… При Меркел можеше да дишат мигрантите, но виж днес е забранено…

         Ти си луд! – ядосва ми се приятелят. – Ти мислиш ли за Европа?

„Е, аз не. Други мислят.“ – изказах мислено решение без да го адаптирам към новото мислене забраняващо нелегалното прескачане на границите

 на Европа.

         Е, не са прави! – продължих да дълбая с езика си, ума на приятеля.

         За какво? – чуди ми се той.

         Ами сега щяхме ние да диктуваме условията, а не те….

         Нищо не разбирам!? – диви се приятелят.

          Няма какво да се чудиш толкова. Ако бяхме успели с атомната централа в Белене…. И ако южен потокът на газа беше минал през България, а не през Турция…

         Нищо не разбирам!? -все повече се чуди приятелят ми.

         Ами… сега щяхме да сме райска градина. Вместо това днес сме държава в руини…

         Нима! – гледа ме скептично, приятелят.

         Е, ако не е вярно, поне е истина.

         Чия истина? -дълбае в душата ми, приятелят.

         Истината подпомогната от задължително наложените, правила.

         Кои правила, приятел?

         Тия, които доведоха ковида; тия правила, с които уж даваме, а всъщност според медиите не даваме, нищо…

         Моля!?

         Все пак продаваме оръжие…

         Какво общо има това?

         За това, че ни лъжат в очите. Колкото повече го правят, толкова повече хора се хващат в примамката.

         Вярно ли? Не си ли малко, луд?

         Може и така да е. Все пак у нас, когато се опиташ да кажеш нещо различно от оповестеното в медиите вече си на мушка…. Хакват ти профила във фейсбук за изказване на съображения срещу системата.

         Системата!? Нищо не разбирам!

         Ще разбереш, приятелю! Ще разбереш, когато започнеш да даваш цялата си заплата, която няма да ти стига да се изхранваш и плащаш данъците си..

         –Да, бе! Ти си полудял. Да не си взел наркотик?

         Не! Просто съм луд за връзване. Защото забележи приятелю, системата не търпи пробив в мрежите си. Вирус един, два и си игнориран от всички, и с мнение забранено за други уши.

         Ами, правилно. Щом като си полудял. Трябва ли и ние, обикновените хора да полудеем?

         И вие сте луди. Но още не го осъзнавате, приятелю.

         Нима?

– Като дойдат сметките ви след изборите за ток, парно, бензин, телефон, вода, газ и „Съпричастие“… Едва тогава приятелю ще осъзнаеш, ти и другите, колко съм полудял, наистина…!

В.Софин 20.03.2023год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар