сряда, 30 август 2023 г.

Колко съм деен

                                                                                                   





Колко съм деен

    Седим с приятел в жегата на бира и аз опипвам предпазливо почвата с думи:

         Хм! Като се замисля във Фейсбук има дейни, бездейни и идейни хора….

         Нима! -учудва се приятелят. – Кои са според теб, тези хора?

         Дейни като мен, когато вчера качих снимка на баба ми. Интереса беше голям.

         Нима?- чуди се приятелят. –Няма начин. Лъжеш!

         Не лъжа. На снимката баба ми беше млада и по дантела…

         Каква дантела!? -учудва се приятелят. – Не ме измъчвай!

         По бикини.

         Хубаво! – съгласява се приятелят. – а бездейните, кои са?

         Такива като теб, кибици. Гледат, но не вдяват и все подпитват за да разберат, защо лъжа, че имам снимка на баба ми по бикини.

         А, ти лъжеш ли? - учудва се приятелят.

         Ако мислиш, че баба ми е млада на снимката, значи се лъжеш. Ако пък се сещаш, че е по бикини, пак се мамиш. Просто беше по боди.

         Нима! По боди? – учудва се приятелят ми.

         Много е просто. Беше старческо, сбръчкано от живота, боди…

         Интересно. Ами последните дето ги нарече, идейни… Кои са?

         Това приятелю мой са тия дето си нямат на идея какво правят във Фейсбук. Може би седят там от скука, дремят и търсят да се посмеят на някого.

         Нима! И на кого се смеят? – интересува се озадачен приятелят, който бях поканил на бира в жегата.

         Да. Представи си колко много се смяха, даже на снимката на баба ми по боди. Дори тя успя да събере десет хиляди харесвания в youtube.

         Нима! – за сетен път се учудва приятелят. После ме гледа право в очите намигва ми и пита:

         Не ме ли лъжеш?

Докато пускам ехидна усмивка се чувам, че казвам:

         Със сигурност в тая жега, лъжа. Все  пак нали трябва да съм деен. При това толкова деен, че да си поръчаме по още една бира и ти най- после да разкажеш някаква история за Фейсбук.

В.Софин  30.08.2023год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар