петък, 19 февруари 2021 г.

Валентин за празника на влюбените

 

                                                                                        





                                 

         Изморен мъж се прибира от работа вкъщи на „Свети Валентин“.

-Зайчето ми… -обръща се той към съпругата си. -Какво си ми приготвила за вечеря?

-Зависи от теб Мишленцето ми… Какво си ми донесъл…? -поглежда го с надежда в очите за подарък, жената.

-Ами… пътьом минах през магазина…

-Е, и…?

-Не ме пуснаха вътре. Бях забравил маската си, Зайче…

-И само това ли ще ми кажеш за оправдание, Плъхчо…?

-Сега пък и ти… Зайчето ми…

-Не ме зайчосвай Плъхчо…! Не ме ядосвай, а впрегни мисълта си и приготви вечерята!

-Аз!? И какво да бъде Зайчето ми…?

-Това което си купил… Едно голямо нищо, Плъхчо…

-Как нищо, Зайчето ми… Че аз минах през бижутерията… Да знаеш само какви златни обички съм ти взел…

-Аха! С това трябваше да почнеш, Мишленцето ми… И аз съм ти приготвила любимото ти… Агнешко с бутилка червено…

-Звучи добре! И ти с това трябваше да ме почнеш, зайчето ми… Но, уви! Прощавай, ама те излъгах! Нищо не съм ти купил.

-Така ли…!? Е да знаеш за протокола, че и аз нищо не съм ти приготвила за вечеря… И аз те излъгах…

-Защо така Зайчето ми? Защо?

-Защото днес е „Свети Валентин“.

-Нима разчиташ на някакъв си Валентин да сготви, зайчето ми?

-Не! Но разчитах на подарък…

-Ами аз не съм ли подаръкът ти Зайчето ми? Не съм ли?

-Не и в деня на влюбените Плъхчо! Не и в тоя ден…

-Тогава?

-Тогава ще празнуваме Трифон Зарезан.

-Така кажи, Зайчето ми…Ето на взел съм бутилка червено вино, реколта 85-та… И някои неща ще поръчаме по телефона… И готово!

-Почакай! Ами „Свети Валентин“, Мишленцето ми? -сменя тона с по-мек съпругата.

-Стига с тоя Валентин бе! Стига! Писна ми!

-На теб може и да ти е писнало, но да знаеш днес, Пена комшийката се поднови със златен пръстен. Гери от другата страна на улицата… Тя пък с гердан! А оня никаквица дето се кълнем, когато се видим до нас дето живее, е успяла да се докопа до гривна с истински перли… А ти Плъхчо?

-Е-е-е! Добре де! Виж… Зайчето ми… -смирено мъжът вади от джоба си кутийка и показва на съпругата си златни обеци.

-Изненадана неочаквано тя го гледа с подозрение:

-Нали нищо не беше взел, а? Нищо! Това какво е?

-Твоите златни обички за „Свети Валентин“, Зайчето ми…

-Ще те убия, Плъхчо! Ей сега на момента ще те очистя…! -пустосва жената.

-И защо? Нали съм уважил „Свети Валентин“, Зайчето ми?

-Не знам дали си го уважил, но явно обеците, които току що ми даде са били предназначени за оная никаквица, любовницата ти…!

-Но мило… Но, Зайче… Виж! -затъва като пате в кълчища, мъжът без да може да се обясни и премисляйки, станалото.

-Аха! Смени ли тона си, престъпнико…

-Сега чак и престъпник ме изкара…

-Кажи ми веднага и без да ме лъжеш повече за коя идиотка си взел, обеците?

-За теб, мила… За теб, Зайчето ми!

-Не ме лъжи, негоднико….

Е, добре де! За шефката бяха… Така ме зяпаше в очите, така че не можах да и откажа…

-Какво? Убивам те! -крещи и тропа с краче, Зайчето.

-Става дума за подарък.

-И защо не си и го дал, Плъхчо?

-Днес бях в кабинета и… Бях застанал до прозореца, а тя вместо в мен гледаше навън, където видях нейният мъж да носи, букет с цветя… Явно щяха да празнуват заедно…

-А ти неблагодарнико се надяваше, тя да те покани! Така ли?

-Ами да! Преди два дена ми вдигна заплатата и просто исках с жест да и се отблагодаря…

-А за мен не помисли ли, нещастнико…?

-Нали все пак ти дадох обичките, Зайче!? Дадох ти ги?

-Даде ги… Но не доброволно! Само като се замисля, че оная фръцла шефката ти, щеше да се радва на тях… Само като си помисля…!

   Веднага след това политат чинии, чаши и друга кухненска посуда към нещастия съпруг. Подвива опашка той и като истински плъх, бързо се изсулва през вратата…

Зад гърба си чува пустосването на гримираното Зайче:

-Върви и не се връщай повече!

Мигове след това Зайчето затваря вратата. Заключва я за по сигурно. После с усмивка на облекчение отваря гардероба. В него скрит чака Валентин, любовникът, който преглъща неподготвен слюнката си учуден от странния диалог чут в едно изнервено от напрежението на живота, все още крепящо се на косъм, семейство.

В.Софин  19.02.2021год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар