вторник, 28 март 2017 г.

Глас неделен!


-Ей наборе, съседе!

-Що сакаш Гунчо?Солта ли е свършила при тебе, захарта ли?

-Не-е! Сичко имам Трифоне, само глас немам!

-Имаш, нали те чувам!

-Абе я имам, ама за изборите не знам! Цела седмица ме ухажваха партиите.  Некои с концерти, други с досаждане наливая, бира кебапчета и даже вкиснало вино...

-И ти какво? Още не си продал гласа си?

-Не-е! Та я съм патриот! Левата партия ме моли да си дам гласо за них...

-Добре! Даде ли го?

-Кандисах...! Целувайте ръка на бая си и готово! - обещах им аз.

   Един с чувство посегна да ме лизне, но близна само среднио пръст, оти другите своевременно бех успел да скрия и прибера в юмрук.

-Тогава сигурно си избрал десната партия Гунчо? И язе съм за нея!

-Ти мое да си, но я не! Колкото и да ме уважаваха и ухажваха, колкото и метани да ми правеа! Не!

-Защо?

- Ами рекох на кандидато от нашио град да се наведе с двайсе лева от уважение към белите ми коси и тогава щех да кандисам... Тъкмо сведе глава в почит и се опита да извади кесията си от джобо, коленото ми пусто немирно... нали го знаеш страда от артрит, рипна и го прасна в зъбите... Обеща ми да ме съди...!

- Е-е! Оти си толкова лош Гунчо? –възкликнал съседът впечатлен.

-Лош съм верно! Лош! Ама не съм галош! И яз съм спал сит у кош...!

 След разменените интересни реплики със съседа, Гунчо човекът без глас, но с мисли народни за вас, се прибрал вкъщи за съботен размисъл, на ракия с мезе от праз!
В.Софин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар