сряда, 17 юли 2019 г.

Да измерим кръвното!



      -Да! Добре... Сега да измерим кръвното! С тия червени бузи няма как да не е високо! –коментира лекар пред пациент, който премигва учуден и казва твърдо:
-Не! Твърдо не, докторе!
-Какво не? –учуден е докторът.
- Ами да започнем с това, че не съм ял свинско, не съм пил вино, нито пък кафе съм близвал... Още по малко бира...
-Е не се дърпайте! Това ще установи апаратът, кой какво е пил! –настоява за щателна проверка докторът.
-Хм! Какво знае апаратът!? Нищо! Той е машина, а аз съм човек със собствени предпочитания. И за да не ме помислите за заклет трезвеник, ще Ви споделя, че снощи прекарах бутилка с уиски и сега ме цепи главата...
-Нима!? –чуди се докторът.
-Да!
-Апаратът показва друго!
-Що може да знае той!?
-Пил сте бензин!
-Бензин!? Да не очаквате, че ще започна да бръмча!?
-Вече бръмчите! По тона ви разбирам, че се нуждаете от хапчета за глава...
-Хм И аз това казвам! С това трябваше да започнете докторе, а не с апарат за кръвно налягане...
-А не! Има си процедура и тя трябва стриктно да се спазва! Помислете малко... Ако Ви бях написал веднага рецептата, какво щяха да кажат отвън пациентите, чакащи за преглед...
-Знам ли!? –вдига рамене прегледаният.
-Ще кажат, че претупваме работата. Хоп и бързо! А всеки знае, че бързо и добре не става да се измери стръвното... Опа! Кръвното имах на предвид!
-Май и вас ви цепи главата докторе! Познах ли?
-А, не! Кафенце само съм пил!
-И аз за това говоря де! Кафенце, което вдига кръвното! Хайде с мен за хапчета...!
-Не се безпокойте за мен, господине! Имам си тук! А вие вървете, вървете, че пациентите отвън вече почнаха да се изнервят!
-Гоните ли ме докторе?
-Не! Пращам ви до аптеката, на мой познат... Евтинко ще ви излязат хаповете... Има няма... петдесет лева....!
-Петдесет за глава! Я по добре да взема още една... бутилчица!
-Какво? –пита недочул мрънкането на пациента, докторът.
-А- а! Нищо! Просто уиски, нищо друго...
Преди да чуе възражението на доктора, пациентът се изсулва бързо, през вратата като дори забравя да вземе написаната рецепта за главоболие. Но виж, болничният лист сгънат вече стои в джоба му и се усмихва.
В.Софин  


Няма коментари:

Публикуване на коментар