неделя, 3 май 2020 г.

Интервю за четене на книги


Интервю за четене на книги
-Какво четете в момента?
         -Мързелив съм. Не обичам да чета... тормозят ме буквите в редовете... Свикнал съм без напрежение да гълтам страниците на книгите...
-И как става това, когато не четете?
-Лесно. Четат ми...
-Кой? Жена ви?
-Децата! Вместо да щуреят на вънка в заразената с коронавирус зона, ги строявам. Връчвам им интересна книга и всеки чете от нея по една глава. Аз съм се облегнал небрежно в креслото, притворил съм очи и се нося по пътеките на приключението, поднесени ми с чувство от детските гласчета на моите деца....
-Ти си бил много хитър бе! А ти самият можеш ли да четеш?
-Чета фишовете за глоби за неправомерното ми паркиране в синя зона...
-Само това?!
-А, и фиша за заплатата, когато я качат в АБВ –то.
-И как така сте постигнали този коефициент на интелигентност господине?
-С четене...
-Но нали казахте че не четете?
-Казах но и добавих, че ми четат! Ама, че неразбран човек сте, а искате интервю от мене...
-Все пак какво ви четат, децата!
-„Винету“, „Капитан Немо“, „Пипи дългото чорапче“, „Емил от Льонеберя“ и... много други.
-Но това са детски книжки?
-И какво от това?! Нали все пак ми четат нещо...
-Ами коефициентът ви за интелигентност, не обяснява как така...
-Достатъчно! На не особено зададени не интелигентно въпроси от ваша страна, господине не отговарям. Питайте децата! Може би те знаят нещичко по въпроса...
В.Софин

Няма коментари:

Публикуване на коментар