неделя, 19 февруари 2023 г.

Развалени пари

                                                                                        





                                                                      Развалени пари

   Дочут разговор близо до магистрала.

В магазина със стотачка:

         Развали някъде парите? – съветва, а не ми заповядва, продавачът.

         Тогава ще дойда утре, когато прокиснат в топлото време. Тогава със сигурност ще са развалени. Даже очаквателно за вас и ще миришат…

         Господине не ми е нужна вашата ирония изсипана на тезгяха…!

         Вие го казахте. Искате развалени пари, а аз откъде да ги взема? В джоба ми са само стотачки.

         Не мога да ви помогна… - скимти срещу ми, тихия глас на продавача.

         Сигурен ли сте в това което току що казахте? – питам и гледам изчерпателно в очите, продавача.

         Да. Току що се отчетох! Почти нямам дребни… -оплаква ми се продавачът.

         Тогава задръжте рестото и ми дайте покупката!

         Но това са все пак много пари…!? – гледа ме този път невярващо в очите и търси в тях сигурност, продавачът.

         Продавате ли или не продавате стоката? – питам аз без да мисля за цената, която съм готов да заплатя.

         Продавам, как да не продавам… - мрънка като ученик не научил урока си, продавачът.

         Продавате, пък прекалено разсъждавате, за магазин, който няма конкурент наблизо. Все пак нали сме до магистралния път.

         Съвестно ми е господине. Покупката ви за десет лева, а рестото ви, деветдесет… – продължава да се поти в неудобство, продавачът.

Отзад зад мен вече се бе събрала опашка. Един от нетърпеливите клиенти внезапно се обажда:

         Абе какво се туткате за десет лева… Човек не може да разбере дали има смисъл да спорите за тях сякаш са милион.

     Нетърпеливият господин вади десетачка и я хвърля в лицето на продавача като с жест ми заповядва да изчезвам. Кой съм аз за да споря с него. Взимам покупката и се изсулвам през вратата като не забравям да прибера от изпотената ръка на продавача последната си стотачка. Жалко! Тя беше фалшива, но все пак проработи. Е имах нужда и от деветдесетте лева, но и така се ядва до следващата спирка по – пътя, която ме очаква със сигурност за развалени пари.

В.Софин 19.02.2023год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар