петък, 10 февруари 2023 г.

Мили животинчета

                                                                                                  




                                                                 Мили животинчета

Две приятелки водят сериозен разговор. А щом е сериозен, значи става дума за мъже.

         Виж, мила! Мъжът ми Пешо беше мило животинче, когато се взехме… Пардон! Взех го, иначе още да е ерген. Но, сега вече се е превърнал в неопитомено животно. Нито ме чува, нито вижда. Даже не забелязва…

         Какво не забелязва, ма Доче!

         Че вече залязва. Остарял, оглупял. Даже скимти като пес, недохранен.

         Ами и… и, ти? Ти!?

         Какво аз ма, Нонке? Аз съм още млада. Живее ми се…

         Че живей ма, Доче!

         Да, с животно, живей ти, Нонке!

         Е моят, Гено още става… Минава за животинче, мило…

         Ето на, Нонке! Нали за това ти говоря и аз. Ти си с животинче, аз с животно!

         Че намери си някого!

         Ами какво ще кажеш да дадеш под наем поне за малко… Така де за уикенда ще ходя на спа… Та си помислих!

         Какво си помисли, Доче? Не ме мъчи! Изплюй камъчето най-сетне!

         Ами твоичкият. Твоето животинче. Така де, Гено. На теб вече ти е омръзнал. Прати ми го и ще ти осигуря карта за почивка лятос на морето…

         Ами, вярно ли? Или нещо ме стягаш?

         Стягат те обувките, Нонке! Стягат. А щом те стягат значи трябва да ги разхлабим.

         Дали пък да не помисля!?

         То мисли бързо, Нонке. Мисли, защото Гена, гледам и тя с животинче, умилква ми се… Току виж, тя взела офертата за морето на почивка.

         Ама може ли така, Нонке! Уж сме приятелки, а ще даваш на друга предимство!

         Е, аз само казвам…

         Няма защо повече да казваш. Съгласна съм.

         Ами, твоичкият?

         Какво за него? Тоя мизерник, Ненчо. Каквото му кажа това прави! Иначе ще яде от копанята на прасето. При мене има ред, не е като при твоето животно вечно недохранено и оглупяло…

В тоя момент двама пияни мъже минават по улицата покрай двете жени застанали с чадъри и вглъбени в разговор. Единият подсвирква с уста. Другият се хили сякаш дете видяло бонбон.

         Ето на! Нали затова ти говорех! -казва важно Дочето и се усмихва с думи към Нончето.

–Животни! Вечно недохранени и гладни… Това са те! Но има и животинчета… Мили животинчета като си помислиш само, Нонке. Даже драго ти става…

–Моля!? – пита този мъж, който подсвиркваше впечатлен от голите крака на дамите под чадъри.

–Хич не се и моли!  Животни! -  изсъсква презрително Дочето и като кимва с глава на Нончето сгъва чадъра, и я моли, и тя да стори същото. После без повече да погледнат към пияните мъже влизат в близкия Мол. Той и без другото вече чакаше от половин час с нетърпение тяхното, пазаруване. Да, но когато става дума за мъже, нужно е и някакво особено търпение за да се влезе в магазина, където се  намират и мили животинчета…

Че без тях, накъде!?

В.Софин


Няма коментари:

Публикуване на коментар