петък, 31 март 2023 г.

"Човек се учи докато е жив"

                                                                                         


                   




„Човек трябва да се учи докато е жив“.

   Тъкмо се научих да гласувам с хартия… Дръпнаха ми я от ръцете. Решиха, че пръстите ми са вече готови за машината… Тъкмо усвоих, машинното… Взеха, че ми върнаха, хартията….  Докато мислех за това, ме лишиха от гласуване…

Е плащаха известно време за това. После, се сетиха, че пари и за друго за нужни. Започнаха с патрони. После със снаряди. И накрая отново, ме погледнаха с други очи:

         Гласувай! Какво се колебаеш? Нима искаш, да те управляват…

         Е, може би пък искам…

         Какво?

         България сама да се управлява, без да се направлява от ония…

         Кои, избирателю?

         Чуждите интереси. Дали са наляво от държавата, дали вдясно, или пък на север и юг, важното е да бъдат само български, а не наложени…

         Всичко е бизнес, избирателю! В неделя с бюлетина…!

 

         А има ли такава, която свобода и разум да раздава?

 

         Това остави да решат, политиците…

 

         Кои? Тия дето раздават, париците!

 

         Ех, и ти пък… Не бъди песимист, избирателю!

 

         Лесно ви е на вас… Лесно! А пък аз утре пак ще трябва да се боря с високите цени; пак със здравеопазването; отново с малката заплата и разбира се с безумието родило дългите крака в държавата ни….

 

В.Софин   31.03.2023год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар