сряда, 19 декември 2018 г.

Дългия пръст на Системата

  Не мога да не се възхищавам от системата. Та тя, милата се грижи за всички нас. Измисли рекламата и сега сама си гледа и се радва на предавания по телевизора.
Щастлив съм от факта, че същата тази хубава Система, реши да пусне лотарийни билетчета за търкане по лавките. По този мил начин, тя ме отказа от вредния навик сутрин да си купувам вестник и да чета глупостите негативно писани  в него.
Възхитен съм от ЕТАТА в газираните напитки в моловете.- Благодарение на Системата престанах да ги купувам. Сега пия само преварена от чешмата вода. Не за друго а защото минералната я продават в пластмасови шишета, които са вредни за здравето.
Да не забравя да спомена и възхищението си от създадената стерилна, не функционална здравна система, измислила универсалното безполезно хапче за всяка една болест. Благодарение  на това вече щастливо се разхождам сред Природата за билки и кракът ми забрави какво е аптека.
Въпреки спестените пари от всичко от което се отказах мила Системата не забрави да напомни за себе си, като убедително вдигна данъците за да ми докаже, че всичко е нейно. Така безпрепятствено тя успя да отнеме от спестеното през годината с честен труд и дори ми се усмихна нагло, виждайки ме, че все още не е успяла откровено да ме откаже от преварената вода.
Но като се замисля...
След нова година водата скача с ценови скок. Като нищо тук съзирам дългият и без компромисен пръст  и намесата на Системата. Добре, че имам в двора си кладенец, който крия ревностно. Все пак усещам, че скоро ще мина на свещи. Готвят изненада и за тока...
Системата е обучена да взима, не да дава иначе не би била никаква Система.
Научих се да подгрявам водата на газов котлон на който и готвя. Докога обаче все още не знам.
Може би докато милата Система благосклонно разрешава това. Усещам, че и въздухът спира да се диша вече. Ако му сложи запор Системата, значи край, дръпнала ми е въженцето при това безплатно. А всеки знае, че и това да стане после накрая все пак има разходи. Дългият  и упорит пръст на системата ще ме спипа и там долу под Земята. Спасение дебне от всякъде, но не и за мен и обикновения и честен българин. 
        Тогава остава за сега да Ви кажа наздраве за празниците пък после, после ще му мислим... Догодина, когато усетим заедно всички приятели, дългият пръст на Системата обучена да взима!
В.Софин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар