четвъртък, 11 февруари 2016 г.

Продавач на капи!

 
        -Защо ми се присмиваш бе? - попитал човек, някакъв търговец на пазара.
-Само ти се радвам!
-И на какво толкова се радваш?
-Ами... Плешив си!
-И какво от това! Като те гледам и ти цъфтиш, пък аз не ти се подигравам? Нито пък се радвам...
-Е, аз се радвам, защото е студено и продавам капи.
-Много важно! И какво от това?
-Ами, ако не искаш да ти окапят и мустаците, трябва да си купиш капа!
-За мустаците ли, капа...?
-А не! За плешивата глава. Така ще запазиш топлината на нея и няма да ти окапе и мустака.
-Това вярно ли е а? Да не ме лъжеш?
-Не те лъжа. Нали затова стоя на студено и продавам капи на такива като тебе.
-Да, ама като гледам тебе, ти нямаш?
- Нямам, затова освен косата и мустака ми окапа! -продължил да примамва клиента продавачът на капи, който по- рождение бил кьосе.
-Е! Щом стои така работата. Дай една! -уплашил се плешивия и платил безропотно скъпата капа.
Нахлупил я на главата си и се отдалечил мърморейки за алчността на търговците, които умеят да изстискат и последната стотинка от скромния джоб на клиента.
В.СОФИН

Няма коментари:

Публикуване на коментар