петък, 27 август 2021 г.

Къде е мигачът?

                                                                                        




 

                                                               Къде е мигачът?

-Дека е мигачо…? – пита инструктор кандидат шофьор, забравил да даде мигач при ляв завой на пътя.

-Па тука некаде требе да е! -отвръща кандидатът и се пули в таблото пред него.

-Ей го дека е! -показва инструктора с търпение, нужното копче.

-Па като знаеш толкова много, оти ме питаш? -чуди се все още нищо не проумелият кандидат за шофьор.

-Па нали требеше да завиеш наляво…

-Па така речи! Оти ме караш да се чудим, дека е мигачо… -казва кандидатът за шофьор и завива наляво, където липсва път, но има поле…

-Ей, къде тръгна бе? -чуди се инструктора и набива спирачките под него.

-Па нали рече, налево! Ако беше казал дясно, щях да хвана точно, пътя… А виж сега сме у канавката! И ти ако си инструктор, я със сигурност съм, полицай…

-Полицай ли сте? -интересува се пребледнял, инструкторът.

-Ти па! От дека мое да ти дойде това у простата глава. Я съм коняр у наше село. Оня ден ме извика кмето и ми рече:

„Коньо ще го пенсионираме. Време е вече бай Денчо,  да изкараш книжка за шофьор. Така де, цяла Европа нази гледа, а ние още с коньо си караме от нивата, слънчогледо…“

  -И затова съм тука да ме научиш как се върти гевреко… -добавя важно бай Денчо и засуква войнствено, мустак.

-Абе гевреко едва ли ще го научиш на тия години. Я по-добре си вземи нов, конь. -дава му съвет, инструкторът.

-А не може!  Кмето на село, що ще каже? -инати се бай Денчо.

-Ами нищо. Кажи му, че си пред пенсия и тепърва да се учиш, къде е левио, и къде деснио мигач, няма нужда. Карай си коньо направо и да не ти пука… -казва важно инструкторът и пъди бай Денчо да си ходи.

-Убаво! Немам нищо напротив! Но ако утре ме върне от село пак у градо и каже, че требе да ме учиш на гевреко, да не откажеш, ей…!

-Нема, не бой се бе! Ще ти земем парите за шофьорлъко дори и да не станеш, таков. -успокоява инструкторът, бай Денчо.

-Па така речи, бе! Оти ме мачиш! Още утре ще ти донесем парите, а ти помисли за книжка… Така де!  Яз па, ще си карам коньо на село, но поне ще имам и шофьорска книжка!...  -смее се и маха с ръце, доволен бай Денчо и после бърза да хване автобуса за вкъщи.

В.Софин  27.08.2021год.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар