четвъртък, 18 юли 2024 г.

Безчувствен път

                                                                              




                                                                Безчувствен път

          Може би, ако не беше пътят нямаше да я срещна. Да се отклоня от него може би е

безумие. Но нали трябва да се рискува? Пътят пред мен не казваше нищо. Почти нищо, ако не се смята вятъра, който разнасяше прах. Тя правеше невъзможно виждането напред.

    Камъните вкопани в пътя и покрай него, бяха немите свидетели на срещата. Може би, ако се бях отклонил нямаше да срещна съдбата. Но, тя беше на пътя и ме чакаше в жегата и праха, който се стелеше навсякъде. Влизаше в очите, пълнеше обувките и предизвикваше миражи.    Именно тогава я видях. Всъщност усетих. Бях нагазил в чужда територия. Съдбата ме очакваше. Не знаех, но разбрах. По-точно единият ми крак беше стъпил на болката. Ужасяваща болка в глезена. Бях със сандали. Извиках и паднах долу. Тогава я видях. Отдалечаваше се от мен с пълзене… Пясъчна мъглата бавно се източваше нагоре. Маранята, която с помощта на вятъра и праха правеше миражи се изпари сякаш никога не е била на пътя, където се осъществи моята среща. Съдбовна среща с отровна змия, която избяга с пълзене в камънаците край пътя.

Понякога безумието е нужно за да осъзнаем, че риска да се втурнем в неизвестното си е заслужавало. Може би, но пътят пред мен не казваше нищо. Не отронваше и дума за съчувствие на положението, в което бях попаднал.

Оставаше единствен, свиреп и непоколебим в чувствата си, вятърът, който продължаваше невъзмутим да разнася пясъчните си мъгли, които правеха трудно виждането напред!

В.Софин 18.07.2024год.

 


Няма коментари:

Публикуване на коментар