понеделник, 23 април 2018 г.

Необикновена поръчка...

        Прегладнял влизам в ресторант. Веднага любезно пъхат под носа ми менюто за разглеждане. След кратък размисъл казвам, яйца. Виждам повдигане на рамене и чувам въпрос:
-Извинете! А как да бъдат приготвени яйцата?
-На грил! –пускам усмивка и искам в добавка пиле.
-А пилето, печено ли да бъде? –притеснява ме сервитьорът.
-Не го искам сурово, но може да бъде добре объркано със сирене!...
След кратък размисъл виждайки соченото питие от мен, сервитьорът отново любопитства:
-А водката?
-Може и без лед да бъде, ако не ви притеснява това!...
Съвсем учуден и почти притихнал сервитьорът едва намира сила да пита:
-Какво ще кажете за салата?
-Да! Защо не! Дайте една с киселец!
-Моля!? –диви се сервитьорът и зениците му за сетен път се разтварят учудено.
-Нямате? –продължавам нападението аз.
-Нямаме...
-Каква салата, имате тогава?
-Шопска! –отвръща с облекчение сервитьорът и ме зяпа вдъхновено, но това е за кратко, защото устата ми бликва:
-Разбирам, но бих искал с краставици и домати!
-Значи шопска! –успокоява се сервитьора и тъкмо да я запише, казвам:
-Само ако ми я сервирате с шопи!
-Шопи...? –диви се той за пореден път и като преглъща на сухо, чувам да казва:
-Нямаме!
-Нямате шопи?! Какво имате тогава?
-Домати и краставици...!
-Не! Аз поисках краставици и домати!
-Не е ли едно и също? –губи търпение сервитьорът.
-Не е, защото, нямате шопи! А щом нямате, сервирайте, Снежанка!
-Снежанка? –пелтечи изнервен, объркан до крайност, сервитьорът.
-Салата „Снежанка“, но без дядо Коледа! –пускам поредната си ирония в ушите му, и виждам как почти просълзен, но не от бликаща радост, да се отдалечава към бара, където си налива порядъчно ракия за успокоение на нервите.
А пък аз изморен от словесния двубой оставам гладен, не
обслужен и с „голям пръст в устата“!
В.Софин  

Няма коментари:

Публикуване на коментар