вторник, 10 април 2018 г.

Неверник!

        Докато се опитвах да глътна безопасен въздух в парка чух глас зад себе си:
-Ей гяур! Ела тука!
Обърнах се изненадан. Някакъв непознат мъж говореше на мене.
-Аз и гяур?! –ревнах обиден срещу му.
-Ти, кой друг... –продължи подигравателния си тон, непознатият.
-Защо мислиш така? –не издържах и го попитах, ядосан.
-Защото ако беше правоверен, нямаше да се сърдиш на държавата. А ти, изобщо не и вярваш и дори не само я оплюваш, но и мразиш... Това само неверниците го правят...
-Ама аз вярвам! –опитах аз да се защитя шикалкавейки пред непознатия човек. Номерът ми обаче не мина. Съвсем спокоен той изплю верни думи в ушите ми, които клепнаха без вяра.
-Вярваш ти! И затова ви вдигат заплатите навреме... Затова редовно и пенсиите ;затова умираш на улицата оставен без медицинска помощ, навреме. Затова ровиш боклука в контейнерите за коричка хляб; вярваш толкова много, че дори собствените ти деца, те ругаят у дома ти, искайки пари...
Вярваш...!
След толкова истински думи бликнали като мощен водопад, почти удавен го прекъснах и едва промълвих, искайки милост:
-Стига! Моля ви! Прав сте! Гяур съм, но и държавата е гяурска?!
-Знам! И затова сте на това дередже, не за друго! Не вярвате в себе си, търсите помощ, когато сте по-силни от другите... Помисли! Как тогава да не ви наричам неверници.
-А Вие? –осмелих се да запитам.
-Ние сме правоверна държава, защото вярваме....!
„Горките!“ –неочаквано тази мисъл бликна в главата ми. Само вяра не стига, нужно е и недоверие...
Внезапно като в просъница дочух:
-Гяур! Това сте вие!!! За това сте на това дередже...
Изтрезнях! Не! Събудих се внезапно. Тъмнина. Никой около мен. Тишина! И от нейде в далечината през отворения за въздух прозорец, нечие радио пееше неизвестно откъде, извадена на показ песента: „Гяур!“
В.Софин  

Няма коментари:

Публикуване на коментар