вторник, 10 май 2022 г.

Джером от Витоша

                                                                         




                                                     Джером от Витоша

     Веднъж докато окопавах лука в градината на село покрай мен мина човек с велосипед. Спря подпря колелото на оградата и ми зададе въпрос:

-Извинете ме за нахалството! Познавате ли Джером К. Джером?

-М-да! Лично го знам, защото бяхме заедно, трима души в една лодка без да става дума за кучето в нея…

-Нима? Това не са ли празни мисли на един празен човек?

- Може и така да е… Като ви гледам май сте тръгнали на път!? В такъв случай идвам и аз. За да станем трима на бумел ще извикам и съседа, Джордж! А вие, кой бяхте?

-Аз съм Харис! А вие, господине?

-Ако кажа, че съм Джером К. Джером ще повярвате ли?

-Може, но само ако споделите с мене, че лукът в градината ви докато се разхождаме трима на бумел, сам ще се окопае!

-Лукът може и да не повярва! Чесънът още по-малко! Все пак нали вие казахте, че това са празни мисли на един празен човек…

-Вие все пак познавате Джером К.! Но Джером, който така и не успя една сутрин да разходи велосипеда си с приятел, едва ли…

-Естествено, че го зная… Той така раздроби колелото ми на съставни части, че после му трябваше почти цял ден за да го сглоби отново… И то ако се сещаш почти без дробинките в него, защото кучето ми бе гладно и ги изяде за десерт!

-Признавам, че познавате Джером К. Джером! Само, че не ми казахте къде живее?

- Съвсем наблизо! Хващате самолета и пътувате до Великобритания!

-Нима това е близо!?

-Е не е по далеч от лука ми в градината!

-Но той е тук!

-Да тук е! Ако не смятате това, че и чесънът му прави компания заедно с мен. И то ако се размислите, без да става дума за мотиката, която сама работи в градината ми!...

Позасмя се велосипедистът. Почеса се и ми каза за довиждане:

-Приятно ми беше! „Джером К. Джером“ от Витоша!

Че има ли такъв? Замислих се. Но щом има лук и чесън в градината ми, защо пък да няма Джером от Витоша!?

В.Софин 10.05.2022год.


Няма коментари:

Публикуване на коментар