понеделник, 19 ноември 2012 г.

,,Мълчанка"



Двамата приятели, Киркор и Гарабед,  обичали да спорят. За майтап, погаждали по-между си номера. След кратко мислене за да убият времето, решили да играят на ,,мълчанка”. Който каже нещо на другия и го заговори, губи. Даже скършили бас , както си му е редът, басирали се на бутилка уиски. Вперили поглед един в друг, двамата зевзеци и започнали съвсем сериозно да мълчат. Минал час, минал два, упорито продължавали да не продумват по-между си. Най после единият от тях, Киркор не издържал, погледнал на страни от Гарабед и казал на висок глас:
-Моля!
-Няма за какво да ми се молиш. Върви и купувай уискито, че гърлото ми от играта на ,,мълчанка” съвсем пресъхна?  -отвърнал, Гарабед с увереност, че самият той, печели баса.
-Ето, че загуби приятелю! Ти трябва да се бръкнеш за шишето,защото аз спечелих ,  а не ти! –отвърнал Киркор.
-Как така, нали ти пръв проговори! Каза ясно и точно думата-,,  моля”, нима ще отречеш, това?
-Аз не казах на теб моля! –рекъл Киркор.
-А на кого каза, бе приятелю? Друг няма наблизо, само ние двамата сме с теб. Седим тук на тази пейка в парка и спорим, кой да купи уискито. Аз казвам, че е редно ти Киркоре да платиш? –настоял Гарабед все още вярващ, че именно той е правият.
-Виж какво, ще ти кажа! Аз водех словесен, мълчалив диалог със себе си. Спорех с моите мисли, че ти Гарабеде, ще ме заговориш първи и спечелих! –рекъл усмихнат Киркор.
-Как така, нищо не разбирам!
-Ами, нали помниш, че условието на баса беше, който заговори пръв другия. Аз не те заговорих, а спорех сам самичък със себе си. Моите мисли, след часове, на безмълвно съзерцание, взеха, че се опълчиха срещу мен. Казаха ми, че ти приятелю Гарабед, ще спечелиш баса. Понеже не бях съгласен с тях, започнах да споря. Когато, те отново наклониха везните, към теб им извиках ядосан ,,моля”. Но, както разбра,това означаваше, че не съм съгласен с тях. Аз на теб изобщо не говорех, а ти Гарабеде взе, че клъвна и се улови като Никулденски шаран на въдицата. Съвсем непредпазлив ме заговори.
Разбрал Гарабед, че приятеля му Киркор има право. Басът бил точно такъв. Нямали уговорка, изобщо да не говорят. Условието било просто единия да заговори другия. Така, че Киркор спечелил баса за бутилката уиски. Все пак,почерпил. Като добър приятел на Гарабед заедно изпили, шишето на същата пейка в парка, където започнал спорът им за ,,мълчанката” !


В.Софин

Няма коментари:

Публикуване на коментар