неделя, 4 ноември 2012 г.

БАЩА МИ ЗАКОНЪТ



                                                                 
Млад добре облечен мъж се носел с безумна скорост по закърпените улици на страната ни.С нов модерен джип ,закупен от богатия му татко,нашият неразумен герой се чувствал неуязвим.Но не щеш ли внезапно на пътя изникнал сякаш от нищото,добър катаджия професионалист.Видял цвета на,, слънчогледа”,нашият млад водач се поколебал,но все пак взел решение и спрял.
--Документите и талона за проверка!—нарежда му строг,полицая.
Без изобщо да трепне и да се изплаши,,джигита”,казва:
--Ти знаеш ли кой съм аз?
--Не зная кой сте,но тъкмо затова ви искам книжката,за да се запознаем.—отговорил смел полицая.
--Знаеш ли на кого съм син?—отговорил младия ,,джигит”,без изобщо да извади и даде документите си за проверка.
--А вие знаете ли,аз на кого съм син?—отвърнал вече съвсем разлютен катаджията.
--Не!—отговорил слисан младия водач,не вярвайки,че ще се намери някой,,безразсъден”да спори с него.
--Аз съм син на закона и като такъв веднага ви нареждам,предайте доброволно документите си или ще стане много по лошо за вас?
--Кой си ти бе?Появи се отнякъде и си мислиш,че ще ти се размине?—опомнил се внезапно,,джигита”,повярвал безрезервно в силата на влиятелния  баща.
--Аз съм сержант Петров,а вие кой сте неразумен водачо?
--Аз съм Никодимов младши.—отговорил най-после нарушителя.—Нито си ме видял,нито си ме чул!А сега ,какво ще стане?
--Ще получите дупка в талона си за превишена скорост и глоба.—казал полицая,останал верен докрай на закона.
--Ти знаеш ли,все пак,кой е баща ми?—не се предал упорит водача.
--Никодимов старши,нали видяхте,че познах?-не отстъпил катаджията.
--Той е доста известен и влиятелен човек.Няма да търпи,някой като теб да спира сина му и да го глобява.
--Е и аз съм важен човек,но на пътя.Няма да търпя разни надути сополанковци да застрашават живота на хората.Или,както на времето поета Вапцаров беше казал,,За него живота,направил бих всичко”,така и аз водейки се от максимата ви глобявам.—отвърнал нетърпящ възражения полицая.
                                                                                                           
            В.Софин
                              
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар