неделя, 4 ноември 2012 г.

Заплатата




                                                               

Любопитен съсед виждайки новите ,
 придобивки закупени от комшията,не могъл да се въздържи и попитал:
-Комши,кажи ми честно,колко пари взимаш на месец?
-Колко ми дадат,толкоз взимам.-отвърнал комшията,уверен,че на съседа любопитството му е в повече.
-Аз те питам за сумата?-настоял нетърпелив отново съседа.
-Взимам цялата сума,то се знае без удръжките.
-И колко,точно е това?
-Колкото дадат. От къде мога да знам. Всеки път е различно. Кога повече,кога по-малко.-отново отговорил уклончиво комшията.
--Не увъртай комши,кажи ми честно,колко взимаш чисти пари?-леко по-изнервен вече съседа отново настоял да чуе любопитен цялата заплата.
--Всички пари,които взимам съседе са чисти. Моята фирма  с мръсни пари не работи.При тези думи съседът,разбрал,че няма да чуе сумата,която комшията взима от заплата. Махнал с ръка и процедил,вече съвсем ядосан:
--Е,колкото и да взимаш,все пак са си твои?
--И аз това ти разправям съседе.Мои са петстотин и двадесет лева за цели три месеца.Придобивките са от взет заем. Иначе живота ни, си отиде без да успеем да ,,откраднем”,нещо от него. Единствено само ,работа и пот! И то все на собствен ход,търсейки справедлив-възход!
В.Софин


                                                                               

Няма коментари:

Публикуване на коментар