неделя, 11 февруари 2018 г.

Времето минава...!

    Времето минава покрай нас, улавя ни и ни върти в центробежната си сила. Всичко тече, всичко се изменя! Чувствата, дори! И те бягат. Но все пак, някои остават да дълбаят сърцето ни, докато сме живи.
Времето създава спомена, и ако е необходимо, не го трие. Колкото и да се мъчим, с алкохол или други средства, той се връща... Удря ни под диафрагмата, изкарва ни въздуха, кара ни да мечтаем... Не за друго а, за отдавна отминалото време.
 И днес образът измъчен на баща ми е пред мен. Стои гледа ме и пита:
-Мъчно ли ти е? Да виждаш ставащото и да не можеш да промениш нищо!
„Всичко е в ръцете, божии!“ Сякаш този станал отдавна клише цитат, опира нож до гърлото ми... И аха да го пререже! Боря се! И денем и нощем, но споменът е пред мен. Стои гледа ме учуден и бие в нервите ми. Или в това, което е останало от тях.
  В болницата! Баща ми лежи, непоправимо превзет от болестта си. До него бай Васил, човекът преживял, видял войната. Участвал в нея. Шинелът му пробит с безброй куршуми а той с кръстче на шията от божи гроб, недокоснат. Съдба! Но тогава в този момент се намираше с баща ми в една стая.
  С бръснач в  една ръка и с желание да сторя каквото мога се отзовах в помощ и на двамата. Обръснах поникналата брада, не само на Татко, но и на бай Васил. Сторих го, не толкова от молбата на последния, колкото от чувствата, които ме бяха обзели.
   И двамата с една и съща безпощадна диагноза. Рак на лимфните възли. Лекуващият лекар сподели, че това е нещо като чума превзела хиляди възрастни хора по-едно и също време. Спомних си за Чернобил, спомних си за трудното време, с купоните за хляб, олио и маслото под масата... Просто времето безпощадно бе решило да се намеси. Да отнеме да убие, да унищожи чувствата на всеки от нас... Спомних си! Макар и да не исках!
  И днес пред погледа ми стои побелялата глава на Бай-Васил, когото видях за последно тогава, пред моята врата.
-Неговите думи: „Съжалявам за баща ти!“- не му помогнаха да остане дълго на грешната Земя.
    На няколко крачки само, близо един до друг и двамата вече са намерили спокойствие сред тишината на без края...
    Но не и аз! Не и аз, който продължавам напред по-пътя. По-онзи път, зеленият описан от Стивън Кинг, по-пътя грешен по-който всички вървим, без да го осъзнаваме. Без да го желаем. Вървим във Времето, докато то минава покрай нас и ни удавя в центробежната си сила...
В.Софин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар