петък, 16 ноември 2018 г.

Телефонен звън!

                                                                       
     Звъни телефон. Оглеждам се. Оказва се моят. Вдигам!
-Ало, предлагаме ви господине обувки за зимата съвсем евтино. При това са толкова здрави, че ще ги носите, две години...
-Благодаря! Имам си ботуши! –отсвирвам фирмата и затварям. Тъкмо да полегна отново звън.
- Да! –промецвам недоволно.
-Вижте! Това не е агитация, но е много важно да гласувате доверие на гербовата марка! Нямате избор!
Опарен, затварям телефона и докато си мисля, че всичко е приключило, звън!
-Ало! Не се обиждайте, но ние и само ние, розовите ще оправим държавата! Гласувайте...
По нататък не чух защото, изключих леко изнервен телефона и тъкмо да полегна, когато звън отново...
-Ало! Бъдете добър и пуснете вота си за нас, зелените! Ние ще оправим горите! Ще изкореним...
Тука отново затварям отегчен и тъкмо, да усетя вкуса на леглото, когато... Звън!
-Да, моля! –отзовавам се любезен аз.
-Не вие! Ние се молим да бъдете разумен като гласувате за нас!
-Кои сте вие?
-Жълтите... –чува се тих отговор.
-А, не с лудите отдавна съм приключил... –чувам се да казвам докато затварям линията.
Но не ми било писано да си легна. Отново отровен звън.
-Какво пък сега! – рева съвсем изкаран от релси. Чувам в отговор:
-Не сега, а веднага на момента!
-Какво?
-Имате неизплатен заем, на който е изтекъл срокът. Ако не се явите...
Из перкал от нерви, затварям телефона, за сетен път.
Да, ама не... Отново звън.
А бе! Що не ви... –чувам се да казвам, докато скубя жицата и изхвърлям негово величество телефонът смутител на улицата, където преминаващ мургавеляк го прибира почти разреван от щастие.
Но щастливият съм аз, защото съм се отървал... Поне така мисля. Лягам! Звън!
-Кой по дяволите!?
Сещам се. Звънецът на вратата.
Отварям. На прага усмихнат, стои неизвестен индивид, който иска да ме приобщи към сектата си.
-А бе... Няма нужда! –гоня го аз и бързам да изтръгна жиците на звънеца. После леко отегчен се оттеглям към леглото. Да но, уви! Не ми било писано!
Някой откачен, тропа по вратата сякаш е негова. Слизам с пушка в ръка.
-Ей сега...  Изчакай! Сега те гръмвам за секунда...
Отварям. На прага се материализира моята тъща, чиито кюнци на запалената и камина, били паднали. Трябвало някой... Е трябвало! Кой друг, ако не аз!
Дали пък да не се гръмна! –минава безумна мисъл в главата ми. Не! Ще оставя на полицията да свърши, мръсната работа. Довечера на протеста, ще видят те... Ще видят, докато не усетя яростните им куршуми в едно сърце, което не знае да мълчи!
В.Софин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар