неделя, 23 декември 2012 г.

Смехът на ученика



В час по литература изучавахме произведението на Сервантес ,,Дон Кихот”. Учителят въодушевено разказваше за приключенията и патилата на двамата главни герои, Дон Кихот и Санчо Панса. Много преди това, аз бях прочел цялото, несъкратено издание на книгата. Но въпреки това слушах учителя с интерес. Хумора на писателят Сервантес извираше,  от всяка една страница на романа. Не знам, защо но не можах да се сдържа и се разсмях. Съседът ми по чин , заразен от моя смях също се засмя. Видял това учителят, помисли, че се подиграваме с него. И защо да не помисли? Та от целия ни клас само ние двамата с приятеля ми се късахме от смях.
-Я, вие двамата на първия чин, станете прави и кажете, на кого се смеете? –нареди ни строго той. –Значи, така с ирония се отнасяте към моя час?
-Съвсем не другарю учител! Ние се разсмяхме, защото сме чели книгата. Тя не само е интересна, но и доста смешна! –отговорих му аз, мислейки, че ще разбере моето обяснение. Но, как да го убедя? Всички мои съученици, бяха сериозни. В нито един от тях, нямаше и зачатък на усмивка. Явно, някой не беше в час. Дали това не бях аз? Хвърлих поглед, към съучениците в клас. Едни се прозяваха, съвсем отегчени, други се чешеха, като си мислеха, за само едно – края на часа. Нищо друго не ги интересуваше.
-Я, разкажи какво става по нататък в книгата! –нареди ми учителят, все още не повярвал на моето обяснение.
 Започнах да разказвам за приключенията на Дон Кихот и Санчо Панса, и то с подробности. Целта ми беше да го убедя, че наистина съм, чел книгата. Успях убедих го, но не можах да го убедя, че не съм се разсмял нарочно.
-Друг път, да не съм ви видял да се смеете в моя час! Литературата е сериозен предмет, не е за подигравки! –каза ни той.
Друг път, така и не посмях да се засмея. Как  да го направя в час, когато целият клас дремеше в постоянна апатия. Всеки един от тях беше унесен в нещо свое, чисто и просто не присъстваше в клас.
Моята емоционалност си я запазих само за мен. Понякога и в бъдеще тя ми изиграваше лош номер. Но, все пак такъв съм си веселяк и никой,никога не успя да за личи детското в мен!
В.Софин

Няма коментари:

Публикуване на коментар