събота, 30 октомври 2021 г.

Чешит със стари подкови

                                                                                                  





                                                                                    Чешит със стари подкови!

          Аман от системи и капани, братя. Викат ми, че ще ме подковат с нови подкови. Хубаво, ама аз съм си добре и със старите.

     Вземи си, обработват ме нов смартфон, кредит, кола на лизинг, ваксина безплатна при това, тест антигенен и лекарства, с които ще се лекуваш без да влизаш в системата с рецепта.

Вземи това, вземи онова… Но не забравяй да си платиш данъците! Не забравяй, че си роб! Роб на системата, която иска. И не само иска, но те и изяжда цял. Половинчати неща тя, не търпи. Има си хас! Есемеси, които не искаш тормозят телефона ти. Разговори безсмислени от моя гледна точка, пристигащи от банки не само изнервят обстановката, но и я правят, нетърпима.

Изключете си джиесема е съветът на приятели.

Правя го. И когато го включа отново, шефът ми прочита неговите, правила. И не само…  Гледам всички със смартфони, аз с джиесем с копчета…

„Че смени го бе бунак с бунаците! Не се прави на умен!“-съветват ме приятели и познати.

Е да, ама аз не искам нищо друго освен спокойствие. Искам го но системата иска друго. Безропотно подчинение и съгласие за подпис. Подпис, който ги освобождава от отговорност. Аз отговорен, те не… Е аз ли съм крив, че съм се родил в система, която ме превръща в месо, а не в човек?

„Чешит, инат и неразбран!“ Не искам и да казвам с какви обидни епитети са се сдобили ония от системата. Само и само да ми вземат главата. Е на тепсия няма да ви я дам. Аз не искам вашите подкови, но вие сте тия, които искат да ме подковат с нови удобни за вас, подкови!

В.Софин

 


Няма коментари:

Публикуване на коментар