неделя, 9 април 2017 г.

На Цветница не всичко цъфти!


На Цветница впечатлен гледам отвън на улицата, как всичко цъфти и един особен вълшебен аромат на пролет се носи...

Видял всичко това решавам и аз да цъфна. Така де, всеки в правото си. Ухилих се идиотски и тръгнах смел по-улиците на града.

-Що се хилиш бе? –рече ми един срещнат индивид, който бе заподозрял нещо нередно в усмивката ми.

-А нищо! –смутулевих притеснен и добавих:

-Аз само, така си цъфтя...!

-Ей сега бързо ще окапеш! –закани се индивидът и посегна към лицето ми с дясно кроше.

Наведох се бързо. Ударът попадна в нещастното ми рамо, но левачката моята неочаквано и за мен самия го хвана неподготвен и индивидът изненадващо окапа на земята.

 Хукнах зад първия мярнал се пред погледа ми спасителен завой на улицата. Така де, защо пък да не цъфтя, та нали днес е Цветница. Мислех си това, докато вече успокоена физиономията моята, цъфна отново.

-Ей ти! Ти дето се хилиш идиотски! –внезапно прозвуча женски глас пред мен и пред погледа ми се материализира яка жена с тяло на борец.

-Защо нещастник като тебе ми се смее подиграващо? –попита ме изнервено дамата.

-А не! –отрекох. -Аз просто само така си цъфтя...

-Така ли? –отвърна ми обидена до дъното на душата си яката жена и прасна ловко с чантата си усмихнатата, моя физиономия. Този път аз окапах на земята. Мутрата ми блестяща до скоро, стана морава от силния удар. Дори носът ми моята гордост подушващ ароматите наоколо, увисна тъжно като прекършен клон.

 Въпреки случилото се изненадващо в мен пропълзя прозрението. Моята пролетна усмивка смущаваше негативно нервите на хората срещнати на пътя. Все едно като че ли аз бях виновен за празника Цветница, а пък дори не съм именник.

 Със съвсем окапала от щастие физиономия се прибрах вкъщи. Там на воля и спокойствие без страх от нападение се смях доволен пред екрана на телевизора, където излъчваха щедро цъфтящ добре скроен политически фарс, който обещаваше на до вчерашните избиратели, че животът ще дойде у нас, по-хубав и от най-пролетния, сън на Цветница.
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар