сряда, 31 май 2017 г.

Обичайната закуска!


    Всяка сутрин, едва ококорил очи, се чувствам изключително гладен. Не устоявам на повика и посягам. Отстрани до мен дреме не дочетен роман. Грабвам го почти грубо го разтърсвам, будя го, и започвам закуската с думи. Някои от тях мило глътвам с усмивка. Други дошли груби, дърлят гърлото ми сякаш е простинало. Успявам обаче гладен да се справя и с тях. Обичам и препинателните знаци. Някои от тях поставени накрая на изреченията, преглъщам за десерт.

     Удивителния знак „удивителна“, ме удивлява със способността си да заповядва, да се възхищава и да се усмихва, когато е необходимо. Глътвам го с нежност и се устремявам към питанката "въпросителна". Тя се опитва се да ме прелъже, като ми задава въпросът: „Защо?“

    Не отговарям, защото устата ми е пълна с думи и ще се задавя от дългото изречение, което едва преглъщам. Питанката, понеже е много любопитна и всичко иска да знае, оставям за десерт. Тъкмо бе отворила уста за нов въпрос, когато успявам на един дъх да я изям.

  Стигнах до кавичките и скобите, които се опитват да сложат прегради пред моя вълчи апетит. Опитва се и точката със запетая да стори същото. Напразно драги, мои! Напразно! Захапвам ги по-лека от крайчеца и докато се усетят, и другарчетата им от другата страна също стават жертва, на моята гладна не наситеност.

 Тиренцата, които дават простор пред мен, сякаш показват път в тъмното, глътвам набърже и се устремявам пред бент, който е сложил пред мене две ограничителни точки, „двоеточие“, което указва нов ред и диалог, който говори с любов.

     Запетайките пък се опитват да сложат ред, като ме карат да поема глътка въздух, там където е необходимо. Успешно се справям и с тях. Вече съм на финала. Стои, скромно най-отзад точката и многоточието, слагащи край на вълчият ми апетит.

 Изгарящ от нетърпение, вкусвам и тях. Вече не е останало много или почти нищо за преглъщане. Всички букви са изядени. Изреченията докрай изгризани, а препинателните знаци удостоени като небивал десерт, погълнати накрая.

  Закуската е приключила. Романът страница по-страница, старателно изгризан, дори и точка малка не е останала.

   Доволен, пълен почти се устремявам към новия ден, започнал отдавна.  И за да не бъда разочарован за вечеря, приготвям нов свеж роман, пълен с любимото ми  вкусно меню: букви, думи, изречения, препинателни знаци и разбира се много любов от прочетеното с интерес вътре.
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар