събота, 16 февруари 2019 г.

Избягалата външност

          Когато погледнем днес след години огледалото, то дава грешна представа за нас. В едно семейство Гюро съпругът, взел да мрънка на жена си.
-Жена носиш много голяма вина за моята външност днес!
-Защо? –попитала съпругата.
-Това тяло ли ти завещах на подписа преди трийсет години? Бях ти дал тогава да го съхраняваш... Беше крехко младо... свежо!
Усмихнала се съпругата с думите:
-Нали остаря старче!
-Ето на... Започна и да ме обиждаш вече! Вместо честно да си признаеш, че си ме изпуснала от контрол... Виж ме сега! Голям корем, плешив, с из попадали зъби, сбръчкан и болнав...!
 А като си спомня само! Бях такъв левент! И Коца отсреща дето живееше ме искаше и Нора, която подстригваше косите ми...
А пък аз си рекох тогава... Само Ленчето ще е!  Ще ме съхрани и в бъдеще!  А виж ме сега! –проплакал съпругът.
Вместо да се впечатли от тюхкането на мъжа си, Ленчето се усмихнала с въпрос:
-Какво искаш старче?
-Как какво Ленче!... Хранеше ме тогава с каквото има, поеше ме пак с каквото има... И глей ме сега!
-Сам си си виновен! Да беше печелил повече пари! –бръкнала в раната му Ленчето.
Гюро продължил с мрънкането си.
-Виж съседа Насо на моите години. Изглежда много по-добре с Мара! Ама тя го поеше с уиски само, а аз лочех и лоча и днес бира и глей ме сега! Какъв корем!!!
-Вместо да ревеш виж и добрата страна на проблема.
-Коя Ленче, като няма такава?
-Добрата, е че аз, а не Мара се грижех с бира за вечно болните ти бъбреци... или си забравил?
-А не! Не съм, но външността ми... външността ми...!
-Стига си плакал! Ако си беше взел Нора, дето те подстригваше, сега щеше да носиш перука. Ако пък си беше взел Коца нямаше да имаш и корем...
-Да така е, мила... Така е, но нямаше да имам теб, Ленче!
-Човек не може да има всичко!
-А визята ми, Ленче, изгубената визия!
-Гледай в телевизията! Там умеят да те лъжат, че си добре и изглеждаш отлично, на фона на предлаганото от рекламите. Имат всичко за да се чувстваш пълноценен човек...
-Какво например? – попитал Гюро озадачен.
-Уиски например! Универсални хапчета за мрънкане и още нещо...
-Какво?
-Ами външност скъпи! Външност, която ти трябва днес! Гледай там и се учи!
-Знаех си Ленче! Знаех! Затова те взех преди трийсет години! Много си умна! Така, че давай бирата скъпа! Давай! Бъбреците са жадни и трябва да пият! –успокоил се Гюро и вдигнал наздравица за избягалата си някогашна, младежка външност.
В.Софин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар