събота, 9 март 2019 г.

Не ми е празник...!

                                                         
        -Честит осми март! –казва Насо на съседа Гюро, който стои замислен в двора си.
-Не ми е празник днес... –изсумтява недоволен Гюро.
-Е аз поздравявам Еленка....
-Коя Еленка? Къде я виждаш?
-Твоята!!!
-И защо?
-За да черпиш!
-Не ми е празник!... -сумти още по недоволен Гюро.
-Е на Гюргюв ден ти беше...
-Беше, ама мина!
-Ти тогава обеща да черпиш. Така и не дойде в кръчмата на Весо. А ние те, чекахме там с целото село... Изпихме сичката бира, а ти така и не се появи.
-Забравил съм...
-Именно затова сега те подсещам от рано... Преди да те е хванала деменцията и отново да забравиш!
-Е! Нали не ми е празник бе, Насо!?
-На жена ти е! Забрави ли?
-Нека она те черпи!
-Да ама ти държиш всичките си пари заключени...
-Ако няма контрол да съм я докарал като тебе. Все без пари!
-Значи нема да черпиш?
-Друг път Гюро ще черпи, ама друг път!
-Кога?
-Как кога бе! Как кога? Никога!
После Гюро внезапно се плесва по челото, обръща се и без разрешение влиза в двора на Насо и прави букет от неговите кокичета.
-Какви ги вършиш? –пита изумен Насо.
-Нали е осми март, бе! Ти ме подсети... Браво!
-И какво от това! Това не ти дава повод да береш от кокичетата в двора ми Гюро...
-Хм! То на тебе Насо и без това не ти трябват. Само пречат у дворо ти.... Сега поне се отърва от тех!
-Ама...
-Няма ама!  Айде да вървим... я! Оти Еленка ме чека! Ако не и дам нищо, ще плаче като лани, когато бех забравил, че е осми март...
И преди да чуе отново протестите на Насо, Гюро се прибира у дома си при Еленка за да я успокои за празника с букетче свежи кокичета.
В.Софин  

Няма коментари:

Публикуване на коментар