петък, 19 януари 2018 г.

Тази "Кучка"...!

      Не знам защо, но отдавна я познавам. Идва често... Дразни ме. Лаенето и отеква глухо в гърдите ми. Гадната кучка, не престава да хапе. Сутрин, вечер, по-всяко време на денонощието. Без да съм я предизвикал, нито пък да съм я канил, тя присъства навсякъде. На закуска, на обяд на вечеря, дори. Не мога да разбера, защо трябва да идва и в мислите ми. Да ги разбърква, сякаш прави коктейл от чувства. Тъкмо се унеса в дрямка и отново, тя идва... На хилена до уши, понякога озъбена скача върху ми. Естествено е да се опитам, да се отбранявам. Не ми се получава особено. Посягам безпомощен към шишето с алкохол дремещо на масата. Временно се унасям. Тъкмо успявам да откъсна безметежно от ароматните гроздове на любовта в съновиденията си и тя, гадната кучка, отново пристига. Съвсем настоятелно, тика лигавата си муцуна в лицето ми, облизва го, и виждайки страха в очите ми,  грубо ме захапва. Опитвам се да изкрещя. Всички косъмчета по-тялото ми, настръхват, ужасени...! Потта се стича на струйки по лицето ми, превзема възглавницата,под главата, а от очите дори и още затворени, капят горещи, сълзи. Последните пълзят намерили място във врата ми, и ме събуждат...      Кучката я няма! Поне за момент си е отишла. Може би някъде при друг страдалец. Хапе го, без милост, без пощада и кара чувствата му да треперят.
Усещам я особено близка днес, когато виждам промените в света и чувствата на хората. Не я искам! Не я желая! Но тя идва и ме обзема... Изцяло!
  Болката в душата на човек идва с раждането му. Идва и накрая...! Идва кучката, и хапе без милост всеки от нас. Лишава от сън, терзае мислите, хвърля пясък в очите и унижава мечтите!
Все пак именно заради нея живеем! Заради нея се мъчим, страдаме, обичаме и плачем...
Кучката идва и си отива... Но не и чувствата, които остават, докрай у нас!
В.СОФИН 

Няма коментари:

Публикуване на коментар