неделя, 25 март 2018 г.

Казармен живот - пета глава

Пета глава: Какво точно се случи след сутрешния развод. И защо всички новобранци бяхме подложени на лекарски преглед в който прозрях, експеримент.
   Само след няколко дни на усилие от нас в неуморно маршируване, бяхме предупредени, че се налага да минем отново на лекарски преглед.
-Какво пък, ще гледат сега?! –чудехме се и вдигахме рамене в недоумение. –Нима не са видели всичко!
Оказа се, че е точно така.
Докато се мъчехме в мисли на опашка пред кабинетите на специалистите от лекарското съсловие, дойде и моят ред. Едва надникнал вътре ме упътиха към кантара, който въздъхна от моето леко, тогава тегло. Явно не беше впечатлен, че не бях наддал през първите дни в казармата, защото се закова точно на шейсет килограма. Почувствах се за момент като теле пред продан.
„Дали пък няма да решат и да ме продават?! –мина иронична мисъл тогава, в главата ми.
След като разбраха и височината ми, като, че ли ще им трябва на тях, а не на мен, ме упътиха към следващия кабинет от който дочух изохкване.
-Какво става? –попитах уплашен. –да не би да бият някой вътре?
-Няма страшно! –обади се току що излязъл от ситуацията новобранец. –Имунизират!
Когато спринцовката болезнено превзе с иглата си и моето тяло и на мен ми се прииска да изохкам. Докато се чудех дали да го направя, за да зарадвам медицинското лице, което извършваше манипулацията, чух:
-Следващият!
Просто бяхме, пионки, местени от твърде, опитен шахматист.
Наредих се примирен от болката в гърба на следващия кабинет, където също ме чакаше изненада. Пред погледа ми се материализира следващото твърде опитно медицинско лице., което оглеждаше с любопитство явно всяко мъжко достойнство. Срам не срам, смъкнах примирен гащи и се оставих на благоволението му.
-Някакви венерически болести? –дочух въпроса му в просъница, докато ръцете му превзети от ръкавици  опипваха почти грубо, именно тава, което си бяха намислили...
-Не-е!-изревах почти обиден от действията на лекаря и най-после бях свободен да си вървя. Естествено не в къщи а в строя на двора, който ме чакаше с нетърпение. Все пак преди да стигна вън, отново почувствах унижението да бъдеш добиче. А като си помисля, какви сме безжалостни с домашните животни... Явно бяхме си заслужили, отношението. Все пак от нас се искаше, да станем годно за употреба, пушечно месо, а не мрънкащи сополанковци.
 След като се промъкнах в строя установих, че на двора, опитен фотограф, снимаше отчаяните войнишки физиономии след прегледа. Само след седмица, войнишките ни книжки бяха факт, също като нашето твърде, безизходно положение. А до уволнението оставаха... Не не ми се искаше да мисля... Цели две години! Мечта, която не се сбъдваше лесно. Все пак всички я чакаха. Брояха дните, часовете, миговете...
/Край/
Шеста глава: Как определиха бъдещата ми военна специалност и успяха да ми зачислят, въпреки недоволното суетене, автомат "Калашников", който се налагаше да бъде почистван редовно, всеки ден.
В.СОФИН  

Няма коментари:

Публикуване на коментар